Főleg a dízel gépjárműveknél fordulhat elő ez a probléma.
A főtengely szíjtárcsa vagy a kéttömegű lendkerék szétesése okozhatja.
Érdemes mielőbb megejteni a javítást, mert a szíjtárcsa hibájából eredően elszakadhat a generátor szíj és ez bekerülve a vezérlésbe komolyabb és költségesebb szervizelést vonhat maga után.
A generátor szíj görgőit is cseréljük a szíjtárcsával együtt.
A gyári csillapítással ellátott szíjtárcsa meglehetősen drága. Beszerezhető gyári, csillapítás nélküli vagy utángyártott alkatrész is.
Ezekhez jóval kedvezőbb áron hozzá lehet jutni, de ezek beszerelése után, mivel kisebb a csillapításuk, a generátor szíj intenzívebb mozgása miatt, alapjáraton hangosabb lesz a motor. Ez nem okoz meghibásodást csak zavaró lehet.
A generátor fix szíjtárcsájának szabadonfutósra cserélésével ez is kiküszöbölhető.
A kéttömegű lendkerék cseréje néhány tipusnál megoldható egy kiváltó szettel, ami egy fix lendkereket és egy újabb kialakítású kuplung szettet tartalmaz.
Ezt beszerelve a későbbiekben már nem kell tartani lendkerék problémától.